18.08.2013

EREĞLİ DEMİR ÇELİK

1960'da kurulan şirket bugün Türkiye'nin en büyük yassı çelik üreticisidir.

Şirketin iştirakleri;
  • Erdemir Romanya (%100)
  • İSDEMİR (%92,91), İskenderun
  • Erdemir Madencilik (%90), Sivas ve Malatya'da
  • Erdemir Çelik Servis Merkezi (%100), Gebze'de
  • ERENCO (%100)
Ayrıca Erdemir Grubu Türkiye'deki demir rezervinin %80'ine sahip maden sahaları vardır.

Özel sektör ile Türkiye'de yapılacak ya da yapılmakta olan projeler var bunlardan bazıları; İstanbul'da 3. köprü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü), Atatürk Hava limanının kapasitesinin küçük olması nedeniyle Yeniköy Akpınar arasındaki bölgeye daha büyük bir havalimanı ve Kentsel Dönüşümdür.

Bunların yapımı sırasında bol miktarda demir çelik kullanılcaktır bu yüzden şirketin kârlılıkları artacak uzun vadede Ereğli Demir Çelik hisse senedi hiç görmediği seviyeleri görecektir diye düşünüyorum.

Şirketin kârlılığında artış bekleniyordu ve cuma günü akşam 2. çeyrek bilançosunu açıkladı.Geçen sene 6 aylık net kâr 237 milyonken bu seneki 6 aylık net kârı %138 artarak 565 milyon geldi.Ayrıca 2. çeyrek 143 milyon bekleniyorken  325 milyon geldi ve daha bu durum piyasada fiyatlanmadı.

Senet pazartesi günü büyük ihtimal büyük bir gap ile açılır.Ben düşüşlerde almaya devam edeceğim.

Teknik analiz olarak Ereğli Demir Çelik;



Bilanço etkisi ile üçgen formasyonunun yukarıya doğru kırılmasını bekliyorum.Eğer öyle olmazda geri çekilme yaparsa alımlarıma devam ederim her açıdan uzun vadede yükseliş bekliyorum.Üçgen formasyonunun hedefi 3 tl civarı, orta vadede bu seviyenin görüleyeceğini hatta çok daha üzerine çıkacağını düşüyorum. Temel analize göre çok düşük fiyatlanmış bir şirket. Tek sıkıntı 3. çeyrek bilançoda Erdemir'de yapılan grevin etkileri olabilir.Bunun dışında genel görünüm hisse için olumludur.Hisse hakettiği değerin çok çok altında özellikle 2008 krizinin verdiği etki ile bir türlü toparlanamadı artık hissenin hakettiği değeri göreceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder